Narodowe Centrum Nauki

piątek, 9 lipca 2010

Kontrowersje dyskursywne

MIĘDZY WIEDZĄ SPECJALISTYCZNĄ A PRAKTYKĄ SPOŁECZNĄ
Lublin, 18-19 listopada 2010 r.

Wiedza jako konstytutywny element rzeczywistości społecznej znajduje swój wyraz w napięciu między specjalistycznymi dyskursami naukowymi a potocznymi wyrazami świadomości zbiorowej. W ostatnim czasie wiele wydarzeń uświadamia nam coraz bardziej znaczenie styku nauki i społeczeństwa. Szczegółowe tematy dotyczyć będą różnych aspektów tworzenia, odbioru i funkcjonowania wiedzy specjalistycznej w kontekście społecznym:

1.Nauka między metodologią a kreacjami medialnymi
2.Komercjalizacja i upolitycznienie nauki
3.Meandry wiedzy specjalistycznej
4.Techniczny a etyczny wymiar wiedzy
5.Etos naukowców a społeczna odpowiedzialność nauki
6.Nauka jako źródło postępu i zagrożenie rozwoju
7.Selekcja, przekazywanie i kształtowanie wiedzy edukacyjnej
8.Społeczeństwo jako krytyk i kreator badań naukowych
9.Wiedza historyczna a pamięć zbiorowa i polityka

Brak komentarzy: