Narodowe Centrum Nauki

środa, 29 czerwca 2011

Druzgocący raport dla polskich polityków

Zespół badaczy z Uniwersytetu Warszawskiego i Politechniki Warszawskiej pod kierownictwem dr Jana Zająca i dr Dominika Batorskiego zaprezentował w raport Instytutu Spraw Publicznych: Kampania w sieci. Raport dotyczy obecności w internecie kandydatów startujących w ubiegłorocznych wyborach samorządowych i koncentrujący się na kandydatach na prezydentów miast.

Według dr Zająca:...W polskich warunkach bardzo często jest tak, że najpierw się ogłasza, że się będzie kandydować, a dopiero potem zaczyna się myśleć o tym, jak zaistnieć w internecie...Obserwując blogi znanych polityków, można zauważyć, że najczęściej są one środkiem dotarcia do innych mediów; są pisane dla dziennikarzy, którzy powielają co bardziej kontrowersyjne tezy, pojawiające się na nich. Rzadko kiedy blogi polityków mają charakter głębszej, bezpośredniej komunikacji z wyborcami...