Narodowe Centrum Nauki

środa, 1 czerwca 2011

Z okazji Dnia Dziecka: dylematy macierzyństwa naukowców w Polsce

Kopia filmu nieco ciemna. Został nakręcony w 1991 roku tuż przed moim wyjazdem naukowym do USA. Mój wyjazd był konsekwencją wywierania na mnie nacisku przez członków Rady Naukowej Instytutu Biologii Doświadczalnej PAN w Warszawie, abym wycofała mój wniosek o otwarcie przewodu habilitacyjnego...






Nomen omen... Habiltacja jak widać nie była mi pisana, ponieważ po moim powrocie z USA trzykrotnie zostawałam skutecznie załatwiana odmownie w fazie wstępnego procedowania...

Z perspektywy dwudziestu lat - oceniam ten fakt - jako podarunek od losu.

Relacje pomiędzy sukcesem zawodowym a uwikłaniem towarzysko-politycznym oraz funkcjonowaniem polskich sądów ukazane w tym filmie od 1991 roku pozostają niezmienne. Warto prześledzić sylwetkę Teresy, Ryszarda oraz sędziny Podtańskiej...

Odtwórca głównej roli tego fimu, Edward Żentara zmarł kilka dni temu, 25 maja 2011.