Narodowe Centrum Nauki

poniedziałek, 6 grudnia 2010

Edukacja i sfera publiczna Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej

H.A. Giroux: Sednem edukacji i pedagogiki są zawsze, nawet ukryte w milczących jej wymiarach i przejawach, spór o przyszłość i walka o tworzenie przestrzeni dla nadziei

L. Witkowski - bilans na nowe otwarcie recepcji amerykańskiej pedagogiki krytycznej w Polsce.

Wywiady H.A. Giroux: Rozmowy: o wyzwaniach, marzeniach i uczelniach

Zestaw tłumaczeń fragmentów książkowych oraz artykułów H.A. Giroux: Od reprodukcji, przez troskę o tożsamość, ideę pogranicza i walkę o media po odzyskiwanie uniwersytetu...przejawia troskę o kondycję uniwersytetu i o niszczące go mechanizmy uruchamiane w jego otoczeniu społeczno – politycznym i ekonomicznym oraz w ramach jego wewnętrznych rytuałów, rozwiązań i praktyk jest ogniwem wspólnej myśli autorów.

Artykuły L. Witkowskiego: O radykalizacji dyskursu: od kolonizacji podmiotu i rytualizacji edukacyjnej po wyzwanie autorytetu

Warto zerknąć do poprzedniego postu zamieszczonego na IH i wczytać się w język ustawodawców i porównać go z językiem pedagogów, edukatorów i dydaktyków... Dwa światy...dwa języki...czy się mają gdziekolwiek szansę spotkać?