Narodowe Centrum Nauki

sobota, 12 maja 2012

Rekrutacja na studia czyli oszustwa edukacyjnego ciąg dalszy

Szkoły wyższe wydają ostatnie pieniądze na reklamy. Przystanki środków masowego transportu w dużych miastach nieestetycznie poobklejane oszukańczymi propozycjami. Na portalach reklamowych podobnie.

Zweryfikowaliśmy kilka kolejnych uczelni figurujących w systemie POLON (więcej) jako działające.

Hasło: Uruchomienie danej specjalności następuje w momencie zebrania się grupy dziekańskiej jest często powtarzanym zwykłym oszustwem. Mechanizm takiego działania jest taki, że jeśli faktycznie grupa się zbierze, to uczelnia szuka na gwałt, za bardzo niskie (grubo poniżej średniej krajowej i niekompatybilne ze statusem akademickiego wykładowcy) wynagrodzenie kogokolwiek, kto zaakceptuje warunki uczelni, np. odstąpienie od egzaminowania.

Szkoły wyższe-zatwierdzone przez Polską Komisję Akredytacyjną pomimo braku imiennej kadry akademickiej:

Akademia Finansów w Warszawie
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Akademia Polonijna w Częstochowie
ALMAMER Szkoła Wyższa z siedzibą w Warszawie
Ateneum - Szkoła Wyższa w Gdańsku
Beskidzka Wyższa Szkoła Umiejętności w Żywcu
Bielska Wyższa Szkoła im. Józefa Tyszkiewicza w Bielsku-Białej
Bielska Wyższa Szkoła im. Józefa Tyszkiewicza w Bielsku-Białej
Bydgoska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy
Collegium Balticum
Collegium Humanitatis z siedzibą w Świdnicy
Collegium Masoviense - Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Żyrardowie
Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa w Siedlcach
Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Sanoku
Stargardzka Wyższa Szkoła Stargardinum

W panelu po stronie prawej podajemy linki do w/w uczelni. Sprawdź sam i zastanów się.

Dalszy ciąg weryfikacji nastąpi.

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Szczerze? Polecam Wyższą Szkołę Zarządzania i Bankowości (www.wszib.poznan.pl) – naprawdę bardzo świetna uczelnia!

Mateusz Klamek pisze...

Wyższa Szoła Zarządzania i Bankowości www.wszib.poznan.pl – to wyjątkowa uczelnia, do której warto się zapisać, aby zdobyć wiedzę i doświadczenie, które pomogą w realizacji pasji.

lanpan pisze...

Tak się zastanawiam co sądzicie o studiowaniu za granicą? Może to dobry pomysł? Trochę ostatnio o tym poczytałem https://www.sp.edu.pl/studia-za-granica/ i wydaje mi się, że możliwość studiowania w UK może być całkiem ciekawa. A co wy o tym sądzicie?

Adam Stach pisze...

Mój syn ukończył administrację na Wyższej Szole Zarządzania i Bankowości title="studia">www.wszib.poznan.pl. Był zachwycony spędzonym czasem na uczelni.

Igor Bartman pisze...

Wszystko zależy od tego kto chce gdzie studiować. Ja mam zamiar w Polsce. Spośród kilku uczelni wybiorę chyba https://www.ssw-sopot.pl/finanse-i-rachunkowosc/ . Cyferki zawsze mnie interesowały, a dobre opinie o tej uczelni słyszałem.

Dawid pisze...

Z niepublicznych to polecałbym http://www.wseiz.pl/pl/studia/wydzial-zarzadzania/zarzadzanie w Warszawie. Sam długo się zastanawiałem gdzie iść, czytałem opinie. Postawiłem na tą uczelnię ze względu na poziom jaki oferują. Aż 11 kierunków, możliwość studiów podyplomowych także.