Międzynarodowa agencja public relations Noir sur Blanc z siedzibą w Paryżu rozpoczęła prezentację Białej Księgi o komunikacji w sektorze szkolnictwa wyższego wychodząc z założenia, iż kluczem do sukcesu dla szkół wyższych w warunkach globalizacji i współpracy międzynarodowej jest aktywne komunikowanie się z szerokim i wąskim otoczeniem, prowadzone z użyciem coraz bardziej wyrafinowanych metod. Jest to kluczowy element strategii rozwoju każdej uczelni obok działalności dydaktycznej i naukowej.
Brigitte Fournier, dyrektor i zalożyciel Noir sur Blanc: Od 20 lat w Europie i od 40 lat w USA, wszelkie formy komunikowania w sektorze edukacji wyższej bardzo się upowszechniły. Przyczyna tego stanu rzeczy jest prosta, edukacja weszła w epokę konkurencji. Mam nadzieję, że Biała Księga, nie tylko dostarczy informacji z dziedziny komunikowania się uczelni, ale również pomoże uczelniom dokonywać łatwiejszych wyborów.