Światowe rankingi uniwersytetów to oczywiście przestrzeń dla nas abstrakcyjna, bowiem się w niej nie znajdujemy. Warto jednak przysłuchać się głosom tych, którzy w tych rankingach odgrywają pewną rolę i wskazują na specyficzne działania, które przyczyniły się do ich sukcesu:
Heather Munroe-Blum - Principal McGill University:
- aktywne współzawodnictwo o pieniądze na badania
- pogoń za talentami, zgodnie z zasadą, że mądrzy ludzie przyciągają mądrych...
- od 2000 r. zdołali zatrudnić 830 profesorów reprezentujących strategiczne obszary nauki (60 % z poza Kanady)
- interdyscyplinarność i współpraca zagraniczna
Robert Zimmer – President University of Chicago
- wiara w racjonalność
- organizacja uczelni zakłada przymusową analizę z wielu perspektyw
- edukacja kulturowa zapewniająca studentom sukces niezależnie od ścieżki dalszego rozwoju jaki podejmą
- zasada przyciągania najciekawszych indywidualności (zarówno do kadr, jak i studentów), którzy mogą najbardziej skorzystać z uniwersyteckiej społeczności, lecz również mieć istotny wkład dla naszego środowiska
- rozpoznajemy, że nasz wkład w społeczeństwo oparty jest na sile naszych idei oraz otwarciu na środowisko w którym testujemy i rozwijamy nasze pomysły
Ian Chubb - Vice-Chancellor Australian National University
- kadry ANU kreują środowisko intelektualnej ciekawości
- w miarę postępów w nauce, studenci posiadają istotny wpływ na osiągnięcia kadry
- dążymy do osiągnięcia partnerstwa
Malcolm Grant - Provost University College London
- badania podstawowe wymagają zakorzenienia w społeczeństwie, które nas otacza
- strategia badań interdyscyplinarnych wykraczających poza uniwersytet
Tan Chorh Chuan - President-Designate National University of Singapore
- każdy student traktowany jest jako indywidualność
- nacisk na odkrywanie talentów, przyzwolenie by rozwijali własne pasje i swój potencjał
Michael Spence - Vice-Chancellor University of Sydney
- dydaktyka bazuje na badaniach
Amy Gutmann - President University of Pennsylvania
- pozostaje wierna ideom swojego fundatora. Benjamin Franklin kładł nacisk na praktyczne wykorzystanie wiedzy.
- zaangażowanie lokalne i globalne
Stephen J. Toope - Vice-Chancellor University of British Columbia
- naukowcy zdolni do zdobywania pieniędzy na badania
- przyciąganie uczonych o międzynarodowej renomie
- współpraca interdyscyplinarna i międzynarodowa
Toshio Yokoyama - Vice-President University of Kyoto
- badania pionierskie
- nacisk na kreatywność, tworzenie nowych idei
---
Tylko tyle i aż tyle!
Prosty zrozumiały język i prosto nakreślone cele jakim maja służyć uniwersytety.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz