Matematycznych zdolności nie determinuje płeć, ani pochodzenie.
Udowodniły to badania Janet Hyde, psychologa z Universytetu Wisconsin (USA), opublikowane w Science.
Wprowadzone w USA w 2001 roku prawo No child left behind zakłada coroczną ewaluację standardów edukacji, i dzięki temu prawu można było przeprowadzić niezwykle rzetelne badania porównawcze. które objęły 7 milionów uczniów z 10 stanów USA: California, Connecticut, Indiana, Kentucky, Minnesota, Missouri, New Jersey, New-Mexico, Virginia i Wyoming).
Pomimo to, w USA wśród doktorantów programów w zakresie inżynierii można znaleźć zaledwie 15% kobiet, co wskazuje na konieczność skoncentrowania uwagi na czynnikach niezależnych od płci, które przyczyniają się do tych smutnych statystyk.
Prace Janet Hyde, są komentowane szeroko w USA [więcej...], we Francji [więcej...], a nawet w Polsce [więcej...].
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz