Narodowe Centrum Nauki

piątek, 29 października 2010

Zawieszony rektor do minister Kopacz: Nie można mnie zawiesić

Zawieszony rektor Andrzejak uznał, że zostało naruszone prawo o szkolnictwie wyższym i wezwał minister do "usunięcia naruszeń prawa":... Jedyną dopuszczalną przesłanką wniosku o odwołanie rektora jest przypadek stwierdzenia istotnych naruszeń przez rektora przepisów prawa lub statutu, a taki przypadek w związku z pełnieniem przeze mnie funkcji rektora Akademii Medycznej nie wystąpił...Zarzut plagiatu nie może być stwierdzony poza obowiązującymi procedurami. W sprawie nadania mi stopnia doktora habilitowanego, co miało miejsce w 1993 r., zostało wznowione postępowanie. Tylko w tym wznowionym postępowaniu może być ostatecznie rozstrzygnięta sprawa zarzucanego mi plagiatu. Cytowane we wniosku opinie, stanowiska i decyzje nie mają waloru takiego rozstrzygnięcia. Z tych też względów bezpodstawne jest zawieszenie mnie w pełnieniu funkcji rektora...

Rektor zaznaczył, że w toku jego kadencji nie stwierdzono, by naruszył przepisy prawa lub statutu.