Narodowe Centrum Nauki

środa, 10 października 2012

Narodowe Centrum Nauki na cenzurowanym

List dr Stanisława Gasika opublikowała Gazeta Wyborcza, a w nim:...Moje oceniane przez innych naukowców prace (peer review) były przyjmowane na światowe naukowe kongresy zarządzania projektami. Jako pierwszej w Polsce osobie udało mi się umieścić swoją publikację w Project Management Journal, najważniejszym światowym czasopiśmie poświęconym zarządzaniu projektami. Jestem członkiem zespołów, które opracowują główne światowe standardy zarządzania projektami, obowiązujące oficjalnie w Stanach Zjednoczonych, a praktycznie na całym świecie. Dwa lata temu obroniłem doktorat związany z zarządzaniem projektami.

W zeszłym roku napisałem wniosek o grant z NCN (nr 2011/01/D/HS4/05993). Tematyką pracy miało być opracowanie osobnych modeli zarządzania projektami dla zamawiających projekty i dla organizacji realizujących je... Wniosek został odrzucony ze względu na "niewielkie walory poznawcze badań" z myślą przewodnią uzasadnienia: procesy pomiędzy uczestnikami łańcucha dostaw są już dobrze przebadane, niezależnie od tego czy dotyczą działalności operacyjnej, czy projektowej...

...W tym roku na wiosnę wysłałem trzy propozycje referatów, dotyczących niechcianych przez NCN badań na temat zarządzania projektami, na 26 Światowy Kongres Zarządzania Projektami (http://www.ipma2012.gr/) organizowany w tym roku w październiku w Grecji, jedną z trzech najważniejszych światowych konferencji dotyczących zarządzania projektami.

Na kongresy takie wysyła się zwykle więcej niż jedną propozycję, wiedząc o dużej konkurencji i odsiewie artykułów. Ze zdziwieniem oraz dużą satysfakcją przyjąłem informację, że wszystkie trzy moje propozycje zostały przyjęte na kongres. W ślad za akceptacją artykułów dostałem także propozycję włączenia się do prac Komitetu Naukowego kongresu, co poczytuję sobie za jeszcze wyższy poziom uznania dla moich przemyśleń
...

.WIĘCEJ

Brak komentarzy: