Narodowe Centrum Nauki

niedziela, 6 marca 2011

Aktor żartuje z Tuska: za idiotę robię tutaj ja!




Minister nauki Barbara Kudrycka podczas inauguracji działalności Narodowego Centrum Nauki:...To wiosna w nauce polskiej. Cieszę się, że będzie rozkwitać w Krakowie, w którym mieszka tak wiele godnych intelektualistów...

Kiedy po zaproszeniu premiera na scenę Globisz, krzyknął "teraz!".

Premier wyglądał na nieco zagubionego, ale i rozbawionego sytuacją. - Szczerze powiedziawszy, przygotowałem kilka poważnych słów, bo okoliczność jest nadzwyczaj poważna, ale jestem pod takim wrażeniem powitania przez pana profesora Globisza nas wszystkich, że muszę pozbierać te wątki na nowo - powiedział Tusk wywołując na sali śmiech.

Na te słowa szybko zareagował Globisz. - Panie premierze, za idiotę robię tu ja - powiedział.

Tusk nie zdecydował się na ripostę. - Ktoś mnie przestrzegał, kiedy leciałem tutaj do Krakowa, że... - wyznał premier. Szybko jednak dodał: "nie, nie będę...".


Nauka w artystowskim Krakowie zapowiada się zarówno elitarnie, jak i nieintelektualnie... Pozostaje nam z napięciem oczekiwać wyników naukowych wspartych budżetem przekraczającym 300 mln PLN. W 2014 roku budżet przekroczy miliard...