Narodowe Centrum Nauki

piątek, 11 października 2013

Dziurawy system rozliczania grantów na projekty naukowe

System rozliczania grantów na projekty naukowe, oraz dotyczące ich przepisy tak są skonstruowane, że praktycznie niemożliwym jest złapanie kogoś na oszustwie:...Wygląda to tak, że szef zespołu badawczego składa wniosek o grant, a później nikt nie kontroluje jego wykorzystania. Przy rozliczeniach wystarczy papier, że do badania doszło, a jego efekty są takie i takie. Po wszystkim wypłacane są pieniądze. I koniec....


Czy MNiSW i NCN są bez winy?


Antoni B., członek zespołu prof. Adama J. od 2004 chciał się z całej sprawy wycofać gdy zorientował się, że prowadzone badania są lipne, jednak profesor zaczął go szantażować:

... Niejednokrotnie otrzymywałem do podpisania umowy in blanco...
... Słyszałem, że zniszczy moją karierę, pozbawi mnie doktoratu i uniemożliwi habilitację. Próbował wydelegować mnie za granicę, najpierw do Australii, potem do Kanady. Ostatecznie pomógł w przejściu na inną uczelnię. Groził również, że zniszczy karierę mojej żony...

Mimo gróźb Antoni B. zdecydował się  o sprawie powiadomić funkcjonariuszy Wydziału do Walki z Korupcją Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, jeszcze przed rokiem 2012.

Więcej: gw




Brak komentarzy: